THE FOLLOWING STATISTICS CONVINCED US! YOU?

Traffic Safety Basic Facts 2017: MOTORCYCLES AND MOPEDS

erso+BasicFacts2017-MotoMoped15  

 

TΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΣ ΕΠΕΙΣΑΝ! ΕΣΑΣ;

  •  Σύμφωνα με τα στατιστικά της Τροχαίας για το έτος 2017 το 34,8% επί του συνόλου των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων αφορά δίκυκλο όχημα.
  •  Σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου το 25% των δικυκλιστών οδηγών δεν φορούν κράνος. Οι δικυκλιστές που δε φορούν κράνος έχουν διπλάσιες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση σε σχέση με όσους το χρησιμοποιούν. Tο 80% των κρανοεγκεφαλικών κακώσεων από ατυχήματα δικύκλων οφείλεται στο γεγονός ότι ο αναβάτης δεν φορούσε προστατευτικό κράνος. Το μεγαλύτερο ποσοστό των μοτοσικλετιστών που εμπλέκονται σε τροχαίο ατύχημα χωρίς προστατευτικό κράνος μηχανής καταλήγουν σε μονάδα εντατικής θεραπείας (Μ.Ε.Θ.)

 

  • Επικινδυνότητα Οδικών Μέσων (Β. Προφυλλίδης – Καθηγητής της Συγκοινωνιακής Τεχνικής και Οικονομικής των Μεταφορών στο Δ.Π.Θ.)

ΗΕΛΜΕΤ

 

 

  • Σύμφωνα με το διευθυντή της FIA Foundation, Ντέιβιντ Γουόρντ, η χρήση του κράνους στη μοτοσυκλέτα μειώνει τον κίνδυνο τραυματισμού κατά 70%.
  • Σύμφωνα με τον Διεθνή Οργανισμό Υγείας (World Health Organization), η ηλικιακή ομάδα που πλήττεται περισσότερο από τα τροχαία σε παγκόσμιο επίπεδο είναι αυτή μεταξύ 15 και 29 ετών. Παράγοντες όπως η έλλειψη εμπειρίας αποτελούν τη δεύτερη και τρίτη αιτία θανάτου αντίστοιχα., η άγνοια κινδύνου και η υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων τους έχουν οδηγήσει στο ιδιαίτερα δυσάρεστο αποτέλεσμα οι νεαροί αυτής της ηλικιακής ομάδας να έχουν ως κύρια αιτία θανάτου τα τροχαία. Δυστυχώς, όμως, και οι υπόλοιπες ομάδες βρίσκονται πολύ κοντά σε βαθμό επικινδυνότητας, καθώς για τις ηλικίες 5-14 ετών και 30-44 τα τροχαία αποτελούν τη δεύτερη και τρίτη αιτία θανάτου αντίστοιχα.

 

  • Το βασικό συμπέρασμα της μελέτης των Γ. Γιαννή Επίκουρου Καθηγητή Ε.Μ.Π., Ι. Γκόλια Καθηγητή Ε.Μ.Π., Ε. Παπαδημητρίου Ερευνήτριας Ε.Μ.Π., Ι. Σπυροπούλου Ερευνήτριας Ε.Μ.Π. με τίτλο «Ανάλυση επικινδυνότητας οδηγών ΙΧ και δικύκλων στην Ελλάδα» είναι :
  •  Στην Ελλάδα οι οδηγοί δικύκλων παρουσιάζουν αυξημένη επικινδυνότητα σε σχέση με τους οδηγούς Ι.Χ. , ενώ η διαφορά είναι ιδιαίτερα έντονη όσον αφορά στους οδηγούς δικύκλων >50 κ.ε. (έως και 10 φορές πιο επικίνδυνοι).
  • Ομοίως, στην Ελλάδα οι νέοι οδηγοί (<25 ετών) παρουσιάζουν ιδιαίτερα αυξημένη επικινδυνότητα σε σχέση με τους μεγαλύτερης ηλικίας οδηγούς. Αυξημένη επικινδυνότητα παρουσιάζουν επίσης οι ηλικιωμένοι οδηγοί (>55 ετών).
  • Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι ο συνδυασμός νέων οδηγών και δικυκλιστών αντιστοιχεί σε πολύ υψηλούς δείκτες επικινδυνότητας (έως και 25 φορές πιο επικίνδυνοι).
  • Η επικινδυνότητα τόσο των νέων οδηγών όσο και των οδηγών δικύκλων είναι αυξημένη εντός κατοικημένης περιοχής σε σχέση με τους οδηγούς Ι.Χ. , πιθανότατα εξαιτίας του χαμηλού ποσοστού υπεραστικών μετακινήσεων που αντιστοιχούν στις συγκεκριμένες κατηγορίες οδηγών.
  • Ο συνδυασμός νέων σε εμπειρία οδηγών και δικυκλιστών αντιστοιχεί επίσης σε πολύ αυξημένους δείκτες επικινδυνότητας.
  • Οι άνδρες οδηγοί εμφανίζουν ιδιαίτερα αυξημένη επικινδυνότητα σε σχέση με τις γυναίκες, ιδιαίτερα, όταν οδηγούν δίκυκλα.
  • Περισσότερα από 8,000 παιδιά ηλικίας 0-14 ετών έχουν σκοτωθεί σε τροχαία δυστυχήματα τα τελευταία 10 χρόνια στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα μισά από τα παιδιά, που σκοτώθηκαν ήταν μέσα σε οχήματα, το 1/3 περπατούσαν και το 13% ποδηλατούσαν, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση που δημοσιεύθηκε σήμερα από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφαλών Μεταφορών(ETSC). http://www.ioas.gr/
  • Παλαιότερη μελέτη στην Αμερική είχε αναδείξει ότι όσοι αναβάτες δικύκλων φορούσαν προστατευτικό κράνος μηχανής τη στιγμή του ατυχήματος τραυματίστηκαν ελαφρύτερα από εκείνους που δεν φορούσαν. Η εν λόγω έρευνα, διάρκειας 4 ετών, βασίστηκε σε ιατρικούς φακέλους 500 περίπου μοτοσικλετιστών που ενεπλάκησαν σε τροχαίο ατύχημα και νοσηλεύτηκαν στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας. (Science Times – 09/07/΄92)
  • Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου το οικονομικό κόστος των τροχαίων ατυχημάτων υπολογίζεται σε 2% του ΑΕΠ.
  • Επίσης, σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, τα τελευταία χρόνια, τα θανατηφόρα τροχαία έχουν μειωθεί. Όμως αυτό δεν πρέπει να μας καθησυχάζει, αφού η πτώση οφείλεται στη βελτίωση των οδικών δικτύων και σε μεγάλο βαθμό στην οικονομική κρίση (μείωση κυκλοφοριακών φόρτων, μείωση ταχύτητας για εξοικονόμηση βενζίνης) και όχι στη συνειδητοποίηση του προβλήματος και στη σωστή οδηγική συμπεριφορά.

 

Οι συνέπειες όλων των παραπάνω:

  • Χαμένη παραγωγικότητα,
  • επιβάρυνση των ασφαλιστικών ταμείων με έξοδα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης,
  • αναπηρικές συντάξεις,
  • επιβάρυνση εντατικών μονάδων νοσηλείας κ.α. μετρήσιμα
  • αλλά ΔΥΣΤΥΧΩΣ και μη μετρήσιμα μεγέθη, όπως ο ανθρώπινος πόνος και η απώλεια της ζωής!

 

Η παραπάνω έρευνα μάς κάνει να είμαστε πεπεισμένοι πως :

  • Η Ελλάδα, η Ευρωπαϊκη ΄Ενωση, αλλά και άλλα μέρη στον κόσμο, θα πρέπει να σκεφτούν σοβαρά την ύπαρξη προδιαγραφών για την εγκατάσταση του συστήματος noctua kit σε όλα τα καινούργια δίκυκλα οχήματα και κράνη. Επίσης, να ισχύσουν κανόνες για τη χρήση κράνους και στα ποδήλατα, αφού εάν τα παιδιά μάθουν να φορούν κράνος στο ποδήλατο, τότε θα φορέσουν και ως ενήλικες στο μηχανάκι.
  •  Όλα είναι θέμα παιδείας! Από την παιδική ηλικία πλάθεται η συμπεριφορά του ενήλικα, γι’ αυτό από το σχολείο το παιδί πρέπει να γνωρίσει τους κινδύνους του δρόμου και τη σωστή συμπεριφορά του οδηγού. Το παιδί δεν έχει αίσθηση του κινδύνου που διατρέχει στο δρόμο, γι’ αυτό είναι απαραίτητο να τυπώσουμε στο μυαλό του απλούς κανόνες, που θα του επιτρέψουν να τον αποφύγει. Είτε ως πεζός, είτε ως ποδηλάτης, είτε ως δικυκλιστής ή ως οδηγός αυτοκινήτου και γενικά ο κάθε ένας από εμάς από τη θέση του και με τη στάση του πρέπει να μεταλαμπαδεύει τη σωστή οδική και οδηγική συμπεριφορά.

Με εκτίμηση,
τα στελέχη της μαθητικής
κοινωνικής επιχείρησης Helm.e.t

Advertisements